Класне керівництво

У 5-6 класах головне завдання класного керівика - створити оптимальні умови у середовищі школярів для формування дружніх стосунків у межах учнівського колективу. Для цього можна застосувати різні психологічні методики, проводити тренінги та мінісемінари, круглі столи:
1) Дерево дружби
(учні ставлять свій вібдиток на дереві у вигляді листочка, при цьому промовляють, який внесок вони роблять у класі (я дотепно жартую, я даю поради, я прибираю і т.д.)). Варіацією цього дерева може бути стовбур з наліпленими на нього листочками - негативними явищами класу, та квіточками - рисами, що слід у собі розвивати, аби з них проросли "гарні" листки (усі листочки та квіточки учні прописують індивідуально, після чого озвучують їх усьому класу).


2) Клубочок інтересів
 (учитель тримає в руках клубок ниток і розповідає факт зі свого життя, невідомий учням, після чого, залишивши в себе нитку, передає клубок далі. Наступний учень, зробивши теж саме, передає клубок іншому (єдина умова - передати клубок тому, хто його ще не тримав). Клубок можна передавати у декілька кіл. Найбільша складність - cкрутити клубок назад, назвавши при цьому факт про учня, якому слід віддати клубок, озвучений цим школярем попередньо)
3) "Моє літо" (виготовлення колективної стінгазети на основі учнівських фотографій їхнього дозвілля влітку. Цей вид роботи розвиває креативність, вміння працювати у колективі, усне мовлення, оскільки попередньо школярі мають описати, прокоментувати власне фото. Подібну стінгазету можна виготовляти на основі й інших канікул)
                                                
4) Для "здруження" учнів, ліпшого взаємопорозуміння між ними пропонуємо влаштовувати спільні квести, виїзди на природу, спільні з батьками свята.

5) розвитку учнівської креативності, творчості, впевненості у власних силах, уміння представляти себе сприяють виставки їхніх робіт на певну тематику. Це може бути як виставка малюнків / виробів з платиліну (обмеженість у виборі маткріалів), так і обмеженість у тематиці, але вільний вибір техніки виконання, матеріалів і т.д.
Головне в такому разі все одно залишати вибір перед школярем, можливість запропонувати щось своє. 
Можна влаштувати голосування за найкращий виріб, залучивши до голосування усіх учителів школи, інші класи.
                                        

                                           
6) необхідно відвідувати з учнями культурно-масові заходи, що відповідають їхнім віковим особливостям (вистави, кіно, театральні постановки), з подальшим їх обговоренням, аналізом почутого / побаченого

Подорожі

Однією зі складових взаємодії класного керівника та колективу учнів є регулярні екскурсії (як в межах міста (району), так і за ним). Подібні заходи сприяють як розвитку пізнавальної сфери школярів, розширюють їхній кругозір, так і виформовують в них активних учасників соціуму, виховують повагу один до одного, інтерес до освоєння нових місць.

                                     
Пам'ятайте, що ви - частинка шкільного колективу, яка так само вчиться, як діти. Тому класний керівник повинен брати активну участь у майстер-класах, що проводяться для учнів. Шкільне життя - це не лише навчання з вашого боку. Це двобічний процес, тому гріх не скористатися нагодою навчитися чомусь новому (на фото зліва - виготовлення ляльок-мотанок - мартинівок, справа - розписні пряники)

10-12 років - чи не найліпший час для розвитку творчих здібностей учнів, залучення їх до різного типу діяльності (спів, танці). Найкраще, щоб ця робота проводилася колективно. У такому разі учні, що показують не найкращі результати, намагатимуться дорівнятися до інших, а ліпші підтримуватимуть однокласників. При цьому усі матимуть спільну мету - отримати гарний результат. А якщо класний керівник буде учасником цього процесу, то мотивація подвоюватиметься :)
(На відео привітання від класного керівника та дівчат 6-А для хлопців-однокласників)

Немає коментарів:

Дописати коментар